donderdag 8 maart 2012

't Hof van Commerce - Stuntman

Lang geleden dat ik iets gepost heb. Eerlijk gezegd is iedere dag een post wat te hoog gegrepen en ik zal dan ook vanaf nu eens in de zoveel tijd iets posten. Vandaag wil ik het hebben over de voor mij (als Nederlander geboren) moeilijk verstaanbare nieuwe plaat van 't Hof van Commerce, namelijk Stuntman.

1. "Stuntmann"
2. "Wupperbol"
3. "Nie normael"
4. "Kwik lik pélé"
5. "Iderjin is goed"
6. "Voe de show"
7. "Kinders in bedde"
8. "Baes"
9. "Kletser ip de biln"
10. "Trappet of"
11. "Gie teegn de wereld"
12. "Wolfizer"

Hier te verkrijgen: http://www.freerecordshop.be/muziek/stuntman-hof-van-commerce-5425007831412

Het heeft even geduurd, na Ezoa en niet anders uit 2005 bleef het lang stil rond de Vlaamse rapgroep. De jaren hebben ook bij DJ 4T4 en rappers Serge Buyse en Flip Kowlier niet stilgestaan en dat hoor je terug op Stuntman.

Ze zijn wat milder, wat ingetogener. De kwaadheid lijkt een beetje verdwenen. Dat wil echter niet zeggen dat Stuntman geen goeie plaat is, integendeel. Grappige teksten voor zover ik ze begrijp, zeker in ‘Voe de show’ en ‘Kletser ip de biln’, met als hoogtepunt misschien wel de rap van DJ 4T4 in 'Baes'. De Limburger kan rappen in het West-Vlaams, wie had dat ooit gedacht?

Ik heb al even stilgestaan bij het niet stilstaan van de tijd, maar het nummer 'Iderjin is goed' is de belichaming van het ouder worden van de groep. Hierin horen we Buyse en Kowlier als oude vrienden bijkletsen aan de telefoon. Een ietwat melancholische toptrack.

Stuntman is een topplaat, die maar weer eens aangeeft dat 't Hof van Commerce de beste hiphopcrew van België is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten