vrijdag 24 februari 2012

Lindsay - De Sleutel van mijn Hart

Na enkele posts over rock en zelfs metalartiesten is het tijd om een 180 gradendraai te maken naar een heel ander genre: de schlagermuziek van Lindsay.


1. "Als jij me kust (dan is het zomer)"
2. "1000 keer aan jou gedacht"
3. "Ik weet nog wat ik zei"
4. "Morgen wordt het beter"
5. "Ik schenk jou een ster"
6. "De zevende hemel"
7. "Nothing’s gonna change my love for you" (duet met Glenn Medeiros)
8. "Eeuwig"
9. "Hou me vast"
10. "Jij alleen" (duet met Christoff)
11. "De sleutel van mijn hart"
12. "Stap voor stap" (duet met André Jr. Hazes)
13. "Ondersteboven"
14. "Nooit meer kwijt"

Hier verkrijgbaar: http://www.freerecordshop.be/muziek/de-sleutel-van-mijn-hart-lindsay-0602527864143

Lindsay stond in 1996 al in de hitlijsten samen met haar toen nog bekendere broer Christoff met de single 'We Nemen Elkaar Zoals We Zijn'. Maar met haar 2 vorige albums, “De Mooiste Dag” en “100%”, kroop Lindsay resoluut uit de schaduw van haar grote broer en vestigde ze zich stevig in het kransje van Vlaanderens favoriete artiesten. Haar laatste album is getiteld De Sleutel van Mijn Hart en ligt sinds oktober 2011 in de winkels.

Ik zal een paar nummers van de plaat uitlichten, te beginnen bij 'Als jij me kust (dan is het zomer)', die eerder als single uitgebracht is. Het is een sfeervol up-tempo nummer met een herkendbare melodie. Het geeft een goed beeld van de rest van het album, veel warmte en liefde.

'Ik weet nog wat ik zei' is een echt feestnummer, wat het de afgelopen Carnaval ongetwijfeld goed heeft gedaan (ik heb hem veelvuldig langs horen komen in ieder geval) en het ook goed zal doen op schlagerfestivals.

Op een album over liefde en warmte mag een liefdesliedje natuurlijk niet ontbreken. 'Ik schenk jou een ster' is zo'n liefdesliedje wat aangeeft dat je graag het onmogelijke zou doen voor iemand waar je van houdt.

'Hou me stevig vast' gaat over de liefde die je voelt voor vrienden. Voor vrienden klaarstaan in nood is net zo mooi als de liefde die voelt voor een geliefde.

Albumafsluiter 'Nooit meer kwijt' raakt een gevoelige snaar. Het is een prachtige ballade over het verlies van iemand die je nauw aan het hart ligt. Zelfs al zijn ze uit ons leven, dan nog zijn ze bij ons is de prachtige boodschap van dit nummer.

Schlagermuziek is echt een genre wat je moet bekoren en als dat het doet dan is dit een zeer geslaagd album. Het is allemaal niet bijster origineel, maar Lindsay's stem en enthousiasme maken een hoop goed. Op De Sleutel van Mijn Hart laat ze wederom horen dat zij bij de beste schlagerartiesten van België gerekend dient te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten